1979 Golf GTI Fartstrup EVO 1½

 

Bilbyggere:      Carsten Christiansen, Christian Jensen, Flemming Jensen.

Vægt:            950 kg, (fuld) tank og  chauffør. 650 kg for, 300 kg bag.

Sæder:           Ford WRC (Christian Poulsen), Recaro

Vinduer: Lexan

Acceleration:    0-250kmt , 14 sekunder.(teoretisk 11,5 sekunder)

                 402 meter, 12,5 sekunder / 220km/t (teoretisk 11 sekunder)

                 Teoretisk tophastighed 330km/t @ 6500rpm i 6 gear

                 Fra 125km/t til 195km/t overståes på 3 sekunder. (3 gear)

Undervogn:

Hjul:            7x15” OZ superleggera

Dæk:             Yokohama A038 SS 195/50-15.

Dæmpere for:     Hårdeste bane Bilstein Opel kadett E.

Fjedre for:      Proflex 680 pund/tomme.

Dæmpere bag:     Jursterbare AVO rally

Fjedre bag:      700 pund/tomme

Styretøj:        Spindler fra Golf II, Servostyring.

Bærekugler:      Sænket 45mm.

Stabilistorer:   Standard.

 

Bremser:

For:             280mm G60 med Ferrodo DS3000 klodser

Bag:             Golf 16V med Sort pagid

 

VW 1.8L Motor:

Turbolader:      Garrett T72 Bigshaft Formula 1. Kompressor hjul 91mm diameter.

Stempler:        JE pistons Ø 83.0mm. Kompressions-forhold 8,0:1

Krumtap:         Standard 86.4mm slaglængde

Plejlstænger:    144mm Carillo stål

Toppakning:      Standard 2.0 16V

Knastaksler:     Schrick 284gr rally gruppe A

Ventilløftere:   Schrick mekaniske, spillerum 0.45/0.30mm

Ventilfjedre:    Schrick

Manifold ind:    Dr. Lehmann (LeMans Audi konstruktør) gennem Torben Møller.

Manifold ud:     Materialer gennem Torben Møller.

Effekt:          500-700hk afhængig af ladetryk og kobling

Moment:  500-700Nm afhængig af ladetryk og kobling

 

Motorstyring:FMJ104, 88 ben af Flemming Jensen – spørg endelig.

                 Support for Magneti Marelli MT941 CAN instrumentbræt.

                 Ladetryksstyring efter hjulspind.

                 BMW 325 24V tændspoler.

                 Porsche 3.6 bi-turbo benzin pumpe 240Liter/timen.

                 1050ml/min dyser. Gennem N.Aa.K. trimning.

                 Fra fuld tank til tom, 6 minutter. (indhold 24 Liter)

Drivlinie Golf IV TDI  6 speed.

1.  Gear 70km/t

2.  Gear 125km/t

3.  Gear 195km/t

4.  Gear 270km/t

5.  Gear 335km/t  @ 7800rpm

6.  Gear 330 km/t @ 6500rpm (overdrive)

Drivaksler:      Afkortede Golf IV drivaksler incl. Golf IV 110mm led.

Hjulnav: Special splines af Torben Møller.

Trykfod: Audi TT 220hk

Koblingsnav:     Sachs Sintered

 

Sponsorer:

Mad og drikke:   Birthe Christiansen

Knaster og trimning:      N.Aa.K. Trimning 98622199

Sæder og bremsedele:      Goshmos teknik   98378263

Maling:          Jørgen Jensen biler       98561289

Turbolader:               TV Autoteknik    55993093

Bur, motordele   Torben Møller             40263653