Ledningsnet FFJ105-2 Ben navn Ben type Ind/ud Special funktion ------------------------------------------------------------------------------ 1 Tænding #3, Q303 5V-PP/400V-OD Out 2 GND Karosseri GND Ignition - 3 Bezin pumpe relæ 40V-OD Out 4 Tomgang/E-GAS pol #1 12V-PP,40V-OD Out Water Blower 5 Tænding #2 Q302 5V-PP/400V-OD Out 6 Omdrejningstæller Q405 12V-PP Out 7 Luftmassemåler signal + 220k-PD 0-6.1V In 8 Ind-knastsensor signal + 1k-PU/22k-AC In 9 CAN-L 500kbaud (AIM) 120 Ohm load In/Out 10 Lambda- (Grå leder) 25R to 2V5 In/Out LSU4 Vs-Ip/ben 5 11 Banke sensor + 4.7k-AC In 12 +5V forsyning MAP/POT Max 100 mAmps Out PC ben 3 13 RS232 RXD 1k in series In 14 GND Karosseri GND Injection - 15 Gear skifte lys Q408 40V-OD Out 16 Dyse #2 Q402 40V-OD Out 17 Dyse #3 Q403 40V-OD Out 18 Konstant 12V (KL30) 0-150 mAmps In PC ben 5 19 GND Følere GND Shield - 20 Tænding #4 Q304 5V-PP/400V-OD Out 21 Tænding #1, Q301 5V-PP/400V-OD Out 22 Tomgang/E-GAS pol #2 12V-PP,40V-OD Out 23 Lambda varme (Hvid leder) 40V-OD Out LSU4 H-/ben 4 24 GND Følere GND ECU - 25 LSU4-IP eller benzforbrug 220R-PP Out LSU4 Ip/ben 6 26 Luftmassemåler signal - 1k to GND In 27 Tænding 12V (KL15) 10 mAmp In 28 Lambda+ (Sort leder) 674k-PD 0-5V In LSU4 Vs/ben 1 29 Hastighed fra gearkasse 1k-PU, Hall In 30 GND Følere 31 GND Følere 32 Multifunktions udgang 10k-PU, 40V-OD Out 33 Dyse #1 Q401 40V-OD Out 34 Udst. knast styring Q406 40V-OD Out 35 Dyse #4 Q404 40V-OD Out 36 Hoved strøm relæ Q409 40V-OD Out 37 Dyse spænding (KL87) 10 Amp if EGAS In LSU4 H+/ben 3 38 12V=ALS on/logger reset 20K-PD In Pilot Brake 39 Venstre hastighed 60k-AC ABS In Ikke drivende hjul 40 Laptimer input 20k-PD In 41 Wastegate eller ind-knast 40V-OD Out 42 0V=Antispins kontrol 1k-PU In Pilot Set 43 EGAS ind/special out 5V-PP In/Out 44 Luft temperatur 4.7k-PU 0-5V In 45 Vand temperatur 4.7k-PU 0-5V In 46 MAP eller højde sensor 490K-PD 0-5V In 47 Krumtap sensor + 1k-PU/22k-AC In 48 GND Følere (krumtap) 49 CAN-H 500kbaud (AIM) 120 Ohm load In/Out 50 Tændingscut fra gearkasse 1k-PU In Pilot Resume 51 Højre hastighed 60k-AC ABS In Ikke drivende hjul 52 POTmeter indgang 490K-PD 0-5V In 53 Hertz luftmassemåler ind In C211 væk 54 +5V forsyning MAP/POT Max 100 mAmps Out PC ben 2 55 RS232 TXD 1k in series Out ALS = Turbo (A)nti(L)ag (S)ystem: ---------------------------------- - Virker kun med krumtap trigger systemer med mange tænder, som f.eks 36-1 og 60-2. - Uden hastighed fra gearkassen og med ALS indgangen aktiveret, kan man holde ladetryk på motoren. Motoren belastes meget hårdt!!!! Antispins kontrol: ------------------- - Virker ved at sammenligne hastighederne fra Højre hastighed, venstre hastighed og hastighed gearkasse. Korrigerer ladetryk, gasspjæld (ved EGAS) og tænding. Tændingscut: ------------------- - Fjerner tændings signalet fra alle tændingsudgange i en programmerbar tid efter at kontakten aktiveres. Ladetryksstyring: ------------------- Ladetrykket kan styres med en 3-vejs ventil fra wategate udgangen, således at speederen og omdrejningerne kan bestemme ladetrykket. Ben typer: -------------- 5V-PP = Push pull udgang. Driver til 0 og 5V med 20mAmps. 400V-OD = Open drain. Driver til GND, og kan tåle 400V og 10Amp. 40V-OD = Open drain. Driver til GND, og kan tåle 40V. 2 eller 10Amp. 1k-PU = 1kOhm pull-up modstand. Used with Hall element or switch to GND. 1M-PD = 1MOhm pull-down modstand. Beregnet til 12V indgangs signaler. 22k-AC = 22kOhm AC load. Beregnet til induktive knast/krumtap sensorer. 60k-AC = 60kOhm AC load. Beregnet til induktive ABS sensorer. Jumper konfiguration: ---------------------- J201 : 1k pullup til krumtap. Monteret: Hall. Ej monteret: Induktiv. J202 : 1k pullup til knast signal. Monteret: Hall. Ej monteret: Induktiv. J501 : CAN-bus terminering Lambda sensor: --------------- J203 Ej monteret: Normal lambdasonde. J203 Monteret: LSU-4 Wideband sensor Bosch 0 258 007 057. Ledningsnet konnector for denne sensor: VW 1J0 973 733 E-GAS konfiguration (uden speeder kabel): ------------------------------------------- J304 mounted: H-bridge output on pin 4. J306 mounted: H-bridge output on pin 22. Pin 52 = Potmeter er speeder inde i bilen. Pin 43 = E-GAS feedback er potmeteret på gasspjældet. Ej E-GAS (normalt speeder kabel): ----------------------------------- J304 ej monteret: Pin 4 trækker til stel. J306 ej monteret: Pin 22 trækker til stel. Pin 52 = Potmeter på gasspjældet. Pin 43 = Kan benyttes til logger formål. Hvis oiltemp, skal R243=4k7.